درمان پروستات با اصلاح سبک زندگی

درمان پروستات با اصلاح سبک زندگی
آنچه می خوانید...

درمان پروستات با اصلاح سبک زندگی

آیا دائماً احساس می کنید که مثانه شما پر است و نیاز به تخلیه ادرار دارید؟ آیا حتی بعد از بیرون آمدن از سرویس بهداشتی تصور می کنید که نیاز به تخلیه ادرار دارید؟ این علائم برای بسیاری از مردان در سراسر دنیا آشنا است. می دانید دلیل آن چیست؟ احتمالاً درست حدس زده اید!

شما دچار مشکل بزرگی پروستات شده اید و باید برای درمان آن اقدام کنید. اما چگونه می توان این مشکل شایع که بیشتر دو سوم آقایان در دنیا به آن دچار هستند را درمان کرد؟ همراه ما باشید تا در این قسمت از وبلاگ تخصصی دکتر آرزه گر از نحوه درمان پروستات با اصلاح سبک زندگی آشنا شوید.

5 راهکار موثر برای کوچک کردن غده پروستات با اصلاح سبک زندگی

تمام بیماری هایی که باعث به خطر افتادن سلامت انسان می شوند، با اصلاح سبک زندگی تا حدودی درمان و کنترل می شوند. بزرگ شدن پروستات نیز قابل پیشگیری و درمان است. مردانی که به دلیل افزایش سن یا مشکلات ژنتیکی در معرض خطر بزرگ شدن پروستات هستند، باید با اصلاح سبک زندگی، این وضعیت را تا جایی که ممکن است بهبود ببخشند و از عوارض بزرگی پروستات دور بمانند. در ادامه ۵ مورد از راه های درمان پروستات با اصلاح سبک زندگی به طور کامل شرح داده شده است.

درمان پروستات با اصلاح سبک زندگی
درمان پروستات با اصلاح سبک زندگی

در طول هفته حداقل 5 ساعت ورزش کنید

آیا می دانید که یکی از علت های بزرگ شدن پروستات در مردان چاقی و سندروم متابولیک است؟ بنابراین؛ هر ورزشی که باعث کاهش وزن و از بین بردن چربی های شکمی شود، می تواند گزینه مناسبی برای کوچک کردن پروستات باشد. مطالعات انجام شده نشان می دهد، مردانی که در طول 7 روز بیشتر از 5 ساعت از وقت خود را صرف ورزش می کنند، احتمال بزرگ شدن پروستات را بین 30 تا 50 درصد در خود کاهش می دهند.

ورزش کردن یک راهکار بدون خطر برای کوچک کردن پروستات است. اما از میان تمام ورزش ها، این یوگا است که می تواند تاثیر قابل توجهی در کوچک کردن پروستات داشته باشد. یوگا ضمن بهبود وضعیت روحی و کاهش استرس و اضطراب که یکی از عوامل بزرگی غده پروستات هستند، به منعطف شدن ماهیچه های ناحیه لگن کمک می کند و باعث می شود فشار کمتری به این ناحیه وارد شود. در کنار یوگا پیشنهاد می شود ورزش های هوازی برای کاهش وزن بدن و پیشگیری از ابتلا به سندروم متابولیک انجام شود.

استرس، اضطراب و بیماری های روحی را درمان کنید

متاسفانه بسیاری از آقایان از تاثیر استرس و مشکلات روحی روی بزرگی پروستات غافل می مانند. اما بررسی ها نشان می دهد، افرادی که در طول روز دائماً دچار استرس و اضطراب می شوند، در بزرگسالی بیشتر در معرض خطر بزرگی پروستات قرار می گیرند. لذا باید تمام عواملی که باعث ایجاد حس اضطراب و استرس در مردان می شود، سریعاً کنترل شود. درمان مشکلات روحی بدون کمک روانشناس ممکن است کمی دشوار باشد، بنابراین؛ پیشنهاد می شود در این مسیر از یک رونشناس حاذق کمک گرفته شود.

مصرف الکل و دخانیات را قطع کنید

آیا به دنبال درمان پروستات با اصلاح سبک زندگی هستید؟ تردید را کنار بگذارید و به ترک مصرف مواد مخدر، دخانیات و نوشیدنی های الکلی بپردازید. دخانیات و مواد الکلی ضمن افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات، باعث می شوند که انسان در طول روز با حجم ادرار بیشتری مواجه شود. به علاوه افرادی که به صورت روزانه از سیگار و نوشیدنی های الکلی استفاده می کنند، در هنگام اجابت مزاج با مشکلات بیشتری مواجه هستند. کافیست به مدت چند هفته الکل ننوشید و سیگار نکشید، آنگاه خواهید دید که علائم بزرگی پروستات تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است.

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

اگر به دنبال درمان پروستات با اصلاح سبک زندگی هستید، حتماً تغییرات مثبتی در رژیم غذایی خود اعمال کنید. شما برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات و درمان آن باید قند ساده، نمک و چربی را کنار بگذارید. بیشتر بخش بشقاب غذایتان را به میوه، سبزیجات، حبوبات و غلات اختصاص دهید. از فستفود و غذاهای آماده دوری کنید و به جای آن از موادغذایی حاوی لیکوپن استفاده کنید. گوجه فرنگی، هویج، گریپ فرود، آووکادو، کلم بروکلی، کلم قرمز و فلفل قرمز حاوی مقدار زیادی لیکوپن هستند، که می توانند برای درمان این بیماری موثر واقع شوند.

درمان پروستات با اصلاح سبک زندگی
درمان پروستات با اصلاح سبک زندگی

مراجعه به پزشک

در این مطلب به معرفی برخی از راه های درمان پروستات با اصلاح سبک زندگی پرداختیم. بزرگ شدن پروستات عوارض زیادی را به دنبال دارد. بنابراین؛ اگر احساس می کنید به بسیاری از علائم بزرگی پروستات دچار هستید، حتماً برای چکاپ و درمان به مطب متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

بزرگی پروستات باید سریعاً تحت درمان قرار بگیرد، تا خطر ابتلا به سرطان پروستات گریبان گیر شما نشود. پیشنهاد ما به شما برای معاینه و درمان این بیماری، مراجعه به مطب دکتر سید حمیدرضا آرزه گر است. ایشان به عنوان متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری، انواع مشکلات غده پروستات را به کمک تجربه کاری بالای خود، با بهترین روش های موجود درمان می کند.

 

دکتر سید حمیدرضا آرزه گر

دکتر سید حمیدرضا آرزه گر

اورولوژیست
جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *